Amiga

Amiga

21 Nis 2007

Amiga Bir Nedir ?

Herşeyden önce bizim yazılarımızı okuyan, bize destek olan ve bizi iyi veya kötü yönde eleştiren herkese teşekkür etmek istiyorum; çünkü sizler olmasaydınız ben ve arkadaşlarım bu yazıları, dokümanları hazırlamak için motive olma ihtiyacı hissetmeyecektik ve biz zaten sahip olduğumuz bilgileri kendi içimizdeki ve aramıza nadiren de olsa katılan hevesli yeni insanlarla paylaşacaktık. Belki de bu yazı dizilerinden bazıları ilginizi çekecek ve siz, evinizdeki bilgisayarınıza bir emülasyon programı yükleyerek kendi kendinize birşeyler yapmaya başlayacaksınız. Takıldığınız yerde bize ulaşacaksınız ve biz size elimizden gelen desteği vereceğiz. Hiç çekinmeden söyleyebilirim ki çok değer verdiğim birkaç can dostumu Amiga sayesinde tanıdım. Biriyle abi-kardeş gibi olurken bir diğeri ile bozuk olan arabamın motorunu sökerek tamir ettim; başka birisinin çok zor dönemlerinde gene Amiga camiasından başka bir can dostumla çat kapı evine giderek aldım dışarı çıkardım. Bunları niye mi anlatıyorum? Önemli olanın Amiga olmaması yüzünden.
"Amiga benim için nedir?" sorusunu kendim için yanıtlamak istiyorum burada. Amiga benim için, daha çok sevdiğim Commodore 64'ten kesinlikle daha iyi bir bilgisayar değildir. hatta işletim sistemini güncel olarak kullanabilmek için AmigaOS hakkında nekadar derin bilgiye sahip olursanız olun (klasik Amiga işletim sistemlerinden bahsediyorum.) kesinlikle saçınızı başınızı yolacak kadar çileden çıktığınız bir nokta gelecektir. Amiga'yı seviyorum çünkü, dünya çapındaki Amiga'cıların geneli paylaşımcı, dost canlısı ve çözüm üreten insanlardır. Amiga sayesinde tanıştığım bütün insanlar Amiga için deli oluyorlar diyemem. Hatta ben de diyemem. Ama Amiga, dünya üzerindeki en güzel, en sosyal, en saygılı, en istikrarlı ve en sabırlı (!) camiaya sahip.
Bilgisayarı seviyorsanız, Windows dışındaki platformlara ilgi duyuyorsanız ve hatta "Bilgisayar benim hayatım." diyebileceğiniz kadar çok uğraşıyorsanız Amiga kesinlikle tanışmanız, öğrenmeniz gereken bir platform. Çünkü başka hiçbir platforma benzemiyor, bilgisayar hakkında ufkunuzu genişletebileceğine canı gönülden inanıyorum. Amiga, size herhangi başka bir platformun veremeyeceği o kadar çok şey sunacaktır ki size, zamanla siz de şaşıracaksınız. Amiga camiasındaki ruh bence şöyle açıklanabilir: "Amiga, Amiga için değil, Amiga bizim için var."

Saygılarımla ve sevgilerimle

JUDA

2 yorum:

MagicAmiga dedi ki...

mahvetti bu amiga beniiii..tutamıyorumm kendimiii cıkarın beniii ebayyydeeeeennnn :) O n l y A m İ g A

Adsız dedi ki...

selam juda

uzun bir aradan sonra ilke defa senin bir yazini okuma sansim oldu. cok guzel ve farkli bir yazi olmus. ben de hep insanlarin ugrastiklari hobilerle niye ugrastiklarini, takildiklari alemlere niye takildiklarini sorgulamalarindan yanayim. Ancak bu sekilde insan o alemde yillar bile gecse aktif ve uretken kalabiliyor. Senin yazin da eminim ki pek cok amigacinin bu sorgulamayi yapmasini tetikleyecek ve cevap;ar konusunda da onlara rehberlik edecektir

saygilar